Az idei Cannes Lyon reklámfesztiválon a Saatchi&Saatchi a legfiatalabb rendezőinek filmjeiből külön bemutatót tartott. Ebből egy a Scott Lyon által rendezett VW Golf - élvezd a mindennapokat című "stop motion" reklámja.
A film érdekessége - amit én szeretek mindig emlegetni - hogy nem próbáltak erőlködni a reklámmal megbízott kreatívok, hanem a már-már stílusként érvényesülő - Lasse Gjersten az Addictive tv és társai által képviselt audio-vizuális remixek műfajához nyúltak, profi eszközökkel.
Pontosan rögzített kameraállásokból több helyszínes montázst hoztak össze, és Paul Hartnoll, az Orbital egyik tagjának köszönhetően a fülnek is kellemes a film, bólogatni lehet rá.
Egy olyan fajta reklámot látunk, ahol már nem a sztorija, nem is a helyszínek és a beszélgetések, hanem az egyébként hétköznapi események ritmikája és dallama/hangja egy audiovizuális kollázzsá áll össze, így elvonatkoztatva a konkrét eseményektől, és a főszereplő, az autó sokszínűségét mutatják. Mondhatnám az is, egyfajta opera ez, a Volkswagenben töltött életről.
Ha esetleg jobban érdekel az, hogyan készítették, voltak szívesek ezt is megosztani a nagyközönséggel: